Het eerste weekend. - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Vivian & Tessa - WaarBenJij.nu Het eerste weekend. - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Vivian & Tessa - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend.

Blijf op de hoogte en volg Vivian & Tessa

18 Januari 2016 | Bonaire, Bonaire

Zaterdag was onze eerste dag op het eiland. We hebben boodschapjes gedaan en een scooter gekocht. Tot dinsdag hebben we een leenscooter, omdat de scooter die we hebben gekocht nog gereed gemaakt wordt. Zondag hebben we het onderste deel van het eiland gezien. De weg vinden was nogal een opgave, maar een paar rondjes door Kralendijk is ook heel leuk. Toen we eenmaal op de juiste weg zaten, was het makkelijk, want je kan alleen maar rechtdoor. Op deze weg kwamen we heel veel tegen. De mooie blauwe zee, de zoutpannen met de roze zee, de slavenhuisjes en veel surfers. Op deze weg waren we soms helemaal alleen. Niemand achter, niemand voor en alleen de zee naast ons. Prachtig! In de slavenhuisjes sliepen vroeger de slaven die in de zoutpannen werken. Hier wordt zout gewonnen. Het zout is de grootste inkomstenbron van Bonaire, samen met toerisme. Onderweg kwamen we veel natuur tegen. Flamingo's die heerlijk aan het baden waren. En natuurlijk de ezels die gewoon over het hele eiland loslopen. Dus pas op dat je ze niet aanrijdt!

Vandaag hebben we kennis gemaakt op stage. Het is een mooie school met veel diversiteit aan culturen. De school is in de afgelopen jaren erg verbeterd. Er waren eerder nog weinig methodes, geen digiborden en geen internet. Inmiddels hangen er overal digiborden, zijn er nieuwe methodes aangeschaft, en aan het internet wordt gewerkt. Soms is het behelpen, maar het is al een heel stuk verbeterd! Ook de klaslokalen zien er goed en groot uit. Het is een leuk team. Veel jonge meiden die voor 3 jaar hier zijn komen wonen en werken. Morgen gaan we in alle klassen een kijkje nemen. Wel vroeg op, want de schooldag is van 7:30 tot 12:45. Best een lange dag, zo zonder pauze. We hebben er zin in!

PS: de foto's zijn niet van beste kwaliteit door de slechte wifi-verbinding. Maar het is in ieder geval een kleine impressie :)

• 19 Januari 2016 - 00:13

Wim:

Wat een mooi begin van een nieuw avontuur. Toch wel fijn dat jullie nu samen zijn hoor! Geniet van deze unieke tijd en unieke ervaring. We volgen jullie van dag tot dag!
    Veel plezier en lieve groet van ons voor jullie allebei!

• 19 Januari 2016 - 15:02

Dini:

Wat een fijne berichten en wat gezellig dat jullie zo samen zijn.
    Wat een leuke verhalen hebben jullie al geschreven.Het lijkt mij een heerlijke tijd daar voor jullie.
    Ik hoop voor jullie dat de scholen en de systemen ook goed bij jullie passen. In ieder geval zal het weer wel naar het zin zijn!
    Lieverd heel veel plezier zo samen!

XXXXXX Oma

• 19 Januari 2016 - 19:36

Petra:

Wat een leuke en mooie berichten allemaal. Ga er samen lekker van genieten en maak er wat leuks van met die kinderen daar. Heel veel plezier samen. xxx

• 20 Januari 2016 - 20:39

Tanja Van De Kraats:

Hoi Tessa,
    Leuk hoor om je foto's te zien, mooi eiland en hippe scooter!
    Mooi plekje hebben jullie,
    Geniet er van hoor en veel plezier met de kinderen!
    Liefs ons

• 20 Januari 2016 - 21:49

Elise En Moeder:

Leuk verhaal Tess en mooie foto's, ziet er super uit! Snel skypen!!

Liefs van mij en mijn moeder!
    X