Schildpadden, Gotomeer en stage - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Vivian & Tessa - WaarBenJij.nu Schildpadden, Gotomeer en stage - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Vivian & Tessa - WaarBenJij.nu

Schildpadden, Gotomeer en stage

Blijf op de hoogte en volg Vivian & Tessa

25 Januari 2016 | Bonaire, Bonaire

Afgelopen woensdag hebben we voor het eerst in onze klas gekeken. Vivian in groep 5 en Tessa in groep 7. Het viel ons gelijk op dat er, zoals verwacht, veel diversiteit aan culturen zijn. De leerlingen spreken meerdere talen (soms wel 6 verschillende) en hebben ieder hun eigen achtergrond. Erg leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. Aankomende weken, tot aan de carnavalsvakantie, kijken we vooral mee in de klas. Vanaf de vakantie gaan we het zelf doen.

Vrijdag zijn we naar het strand '1000 steps' gegaan. Hier moet je wel 78 traptreden naar beneden lopen (de naam komt doordat duikers die met hun hele uitrusting moeten lopen, zeggen dat het zo zwaar is als duizend traptreden). Dit is niet echt een lekker strand want er ligt veel koraal. De zee daarentegen is FANTASTISCH! Azuur blauw water, met kleurrijke vissen en schildpadden! Heel mooi om samen met deze wilde dieren te kunnen zwemmen.

Vandaag zijn we een rondje gaan rijden op het noordelijke deel van Bonaire. Dit is zo'n 60 kilometer. We kwamen langs het supermooie en grote Gotomeer. In dit meer zie je allerlei flamingo's. Bovenaan heb je een super mooi uitzicht. Even verderop kwamen we in het dorp Rincon. Dit is een heel oud dorp op Bonaire. Het noordelijk deel van Bonaire is weer heel anders dan het zuiden. Waar je in het noorden veel meer groen, bergen en rotsen hebt, heb je in het zuiden meer vlaktes, zeeën en duiklocaties. Het was een leuke tocht!

Morgen beginnen we weer vol goede moed aan stage. We houden jullie op de hoogte.

• 25 Januari 2016 - 17:49

Elise:

Waaaahhh en ik kom al over 23 dagen langs!!!
    Echt super mooie foto's en ik heb heel veel zin jullie weer te zien!

Liefs,
    Elise

• 25 Januari 2016 - 19:57

Tanja:

He Tessa en Vivian,
    Fijn dat jullie het leuk hebben op Bonaire!
    Wat een mooie foto's, Geniet ervan hoor!
    Bij ons scheen ook de zon!! 15 gr warmste dag ooit in januari.
    MMmmmm
    Liefs Tanja

Vivian & Tessa

Hallo, Wij zijn Tessa en Vivian en zitten in het laatste jaar van de lerarenopleiding. In januari gaan we voor 4 maanden stage lopen op Bonaire. De stageschool heet Basisschool De Pelikaan. Ons adres is; Kaya Gobernador Deprot 134, Hato, Bonaire.

Actief sinds 10 Jan. 2016